Home > beszámoló > Cori CBT4 beszámolója – első rész: grafika

Cori CBT4 beszámolója – első rész: grafika

December 23rd, 2011 Leave a comment Go to comments

Két hete tart már a negyedik zárt béta tesztelése, eljött az ideje, hogy megírjam az első tapasztalataimat. Mivel sok mindenre szeretnék kitérni, így részekre bontottam a beszámolómat. Az első részt a grafikának, a játék motorjának a CryEngine 3-nak, és az ezekkel kapcsolatos tapasztaltaimnak szentelném.

Előre bocsátanám, hogy én egy GTS250-es kártyával tesztelem a játékot, így az élményeim esetenként különbözhetnek egy high-end kártyával rendelkező játékosétól. Kezdjük az elején: a játék sokáig a CryEngine 2-es változatát használta majd idővel áttért annak újabb, hármas verziójára. Mikor ezek a hírek anno szárnyra kaptak a kiadó közlése szerint fokozatos áttérést ígértek, azonban úgy tűnik a negyedik zárt béta alkalmára már sikerült a teljes migráció. A TERA után, mely az Unreal 3-as motorját használja, azt kell mondjam egészen meglepő volt a grafika…több szempontból is. Eléggé vegyesek a tapasztalataim, egyrészt vannak hihetetlenül szépen kidolgozott részek, helyenként viszont iszonyúan elnagyolt textúrák fogadtak. Ez a dolog több sebből is vérzik, a játék valamiért csak DirectX 10-el hajlandó futni, a 11-est nem ismeri fel. Kissé megmosolyogtató, hogy egy hangulatos háttérzene kísérete mellett körbetekintünk mondva “Húúú, de szép, micsoda színek…” majd arrébb mozgunk a kamerával és “jujj mi ez a nagy maszat itt”. A lent látható kis albumba direkt kevés olyan képet raktam, melynél ez megfigyelhető. Minden esetre, néha igencsak illúzióromboló tud lenni. Ha már illúzió, a dinamikus fényhatások és a napszakok váltakozása nagyon hangulatossá, néhol már-már valósághűvé tesz dolgokat, mint a tenger vagy egy szép napnyugta. Muszáj megjegyeznem, hogy a játékmotor sajnos nálam egy, az Aionból is ismert dolgot produkálta, miszerint ha nagy tömegek vannak akkor hajlamos a brutális lagolásra. Egyelőre maradjunk annyiban, hogy ez csak nálam fordult elő, a többiek majd biztosan rácáfolnak. Nem szeretném így karácsony előtt túlnyújtani, tekintsétek meg a képeket, ahogy mondani szokás: egy kép többet ér ezer szónál.

This slideshow requires JavaScript.

  1. meridian
    December 23rd, 2011 at 22:13 | #1

    A helyenként szép textúrák és helyenként maszat textúrák nekem AION-os feelinget okoz…

    Mondjuka videókben eddig nem láttam ilyet. Remélem nem cseszik el ezt. De amit eddig láttam, az azért remek volt, szép környezetépítőik vannak, nem úgy az AIONban, ahol az egész játék úgy néz ki, mint egy vázlatos concept art, ami meszzirő durva jól, közelről durván ocsmány…

  2. meridian
    December 23rd, 2011 at 22:59 | #2

    egyébként a játék innen nézve gyönyörű.

  3. Lacci
    December 25th, 2011 at 12:07 | #3

    Igen elképesztően szép, Bár a négy csuszkából én is csak a 2 es tudom viszonylag lagg mentesen játszani.DE a városokban még még igy is laggok vannak, és ez nagyon zavaró TERA full grafikánon futott 1440*900 felbontáson.egy ati hd4850 videókártyám van.Szal elég komoly gép kell majd hozzá.De mikor felteszem full grafikára akkor elképesztő alátvány csak sokat ne mozogjak:)Maj megpróbálok csinálni egy szebb helyről a mindképt beállítással képet.
    Ezek az elmszált részek nem lehet hogy azért vannak mert nem tölt be nálad a garfika rendesen? Nekem is vannak ilyenek, de álltalába ezek csak egy- egy pillanatak vannak mielött a gafika teljesen betöltene.
    ÁM Cori a gyártásal próbálkoztál már? Nem tudok sehol venni azt a pirosan izzo port ami a fegyverekhez kell.Nem találtás esetleg valahol boltot ahol lehet venni? TS en mikor szoksz leni?

  4. Killer
    December 25th, 2011 at 14:09 | #4

    Remélem kiküszöbölik valahogy azt a lagg dolgot, nem igaz ,hogy a crytek motorjának még mindig ugyanaz a hibája. Ha ők nem tudják megoldani szólni kéne cryteknek vmit találjon már ki ,hisz mégiscsak ők csinálták a motort. Ettől féltem én is ez a maszatolódás ,laggolás egy örökletes betegség úgy tűnik a cryengine motoroknál. 🙁 Így viszont nem leszek jóban az ArcheAge-al sem..

  5. Tokodbokom
    December 28th, 2011 at 11:35 | #5

    A mai updateben optimalizalhattak a motort, mert hirtelen full grafikan roccenesmentesen fut a game. Ugyhogy xt huzzal bele:D

  6. torzonborz
    January 3rd, 2012 at 13:55 | #6

    bővebb beszámolót mikor lehet várni ?

  7. Toroneus
    January 3rd, 2012 at 15:07 | #7

    Jó lenne már. Várom 😀 (nagyoon) 🙂

  8. Morden
    January 4th, 2012 at 13:07 | #8

    Ha a többi rész is hozza a grafikai színvonalat, nem lesz gond. 🙂

  9. szoosz
    January 5th, 2012 at 10:32 | #9

    Bocs, lehet, hogy nem ide vág : Kérdés: hol és hogy tudjátok kipróbálni ? Lehet a koreai szerverekre csatlakozni vhogy ? Kipróbálnám én is még úgy is, hogy a koreai nyelv nem áll túl közel hozzám 🙂 Köszi!

  1. No trackbacks yet.

%d bloggers like this: