Closed Beta Test 2 Q&A
Jöjjön most egy kis fordítósdi, kérdezz-felelek formában, a CBT2-vel kapcsolatban.
A teljes fordítás a tovább után olvasható.
________________________________________________________________
Kérlek mesélj a karakter készítés lehetőségeiről.
A legalapvetőbb beállításokat engedtük használni a CBT2 alatt. Amikor már a CBT3 fog futni, akkor lesz tetoválás, és talán még több lehetőség is.
A játékosokat és az NPC-ket nehéz volt megkülönböztetni.
Jelzéseket (ikonokat) fogunk rakni az NPC-k feje fölé, hogy könnyebben meg lehessen különböztetni őket a játékos karakterektől.
Néha harc közben a kamera rossz helyre ment, és megtörte a harc folyamatát.
A kamera rendszert folyamatosan javítjuk és fejlesztjük, hogy minél jobb legyen.
Néha nehéz volt megtalálni a küldetést npc-knél, vagy a questitemeket.
Még mindíg fejlesztjük a küldetés rendszert, hogy jobban eltudjanak igazodni az emberek a küldetések között. A “quest helper” (küldetés segítő) fejlesztés alatt van, ezzel majd a küldetések szórakoztatóak lesznek, mintsem frusztrálóak.
Nincs elég küldetés, és a küldetés teljesítésért járó jutalmak elég kevésnek tűntek.
Nem minden terület volt nyitva, amit elkészítettünk CBT2 alatt. CBT3-ban sokkal több küldetés lesz elérhető a játékosok számára, akik szeretnek fejlődni.
Nehéz volt elolvasni az NPC-k és küldetések szövegét.
A betűk mérete és a beszédablakok hátterei tették nehézkessé az olvasásukat. Ezeket nem nehéz megváltoztatni, szóval a következő teszt során már sokkal jobb lesz.
A kliens és patch letöltés nagyon lassúak voltak.
A CBT2 telepítő/updater nem volt a leghatásosabb. A következő tesztnél ez már sokkal gyorsabb és jobb lesz.
A közepes és legjobb minőségű grafika között nagyon nagy különbség volt.
Azt vettük észre, hogy a közepes grafikai beállításon, valóban nem néz ki túl jól a játék, de sokkal jobban futott a játék. Dolgozunk rajta, hogy kicsit jobban nézzen ki.
A harc kombó rendszer nagyon jó, de nem teljesen működött jól.
A harc és kombó rendszer az egyik alapja az ArcheAge-nek. Mindíg fejleszteni fogjuk a rendszerét, és még akkor sem állunk le ezzel, amikor már megjelent a játék!
Néhány skill-nek idegesítően nagy energia-felhasználása van.
Észrevettük, hogy a CBT2-ben alkalmazott harc-balansz nem ideális. A skillek sebzése, és energia felhasználása folyamatosan változni fog a fejlesztés alatt, és után is, hogy jobb legyen.
A maximum party létszáma túl kicsi.
Egyenlőre, a normális tartalom simán végigvihető 5 fős partyval, vagy kevesebbel. Mindenesetre, a közeljövőben nagyobb eseményeken (raid, castle siege, etc) nagyobb csapatokra lesz szükség. Gondolkozunk a lehetőségeinken.
A felhasználó interfészt (UI), különösen az elérhető skillek listáját, nehéz volt olvasni.
A CBT2 alatt arra fókuszáltunk, hogy működjön a rendszer. CBT3-ban lesz időnk foglalkozni az olvashatósággal.
Nehéz volt kitalálni a skillek újrahasználhatósági idejét (cooldown,cd).
Ez is egy UI probléma, ami CBT3-ban több figyelmet kap. Megfogjuk növelni az olvashatóságát a skilleknek, skillek leírását.
Mutassátok meg az egész térképet, légyszíves.
CBT3-ban az egész térképen könnyebb lesz tájékozódni és navigálni, és többet fogunk mutatni a világból is.
A chat bugos volt. Néha felvillantak üzenet, néha meg hirtelen eltűntek.
Sok hibajelentés érkezett a chattel kapcsolatban. Dolgozunk rajta.
Mutassátok meg, hogy a party többi tagja hol van a térképen.
Befogjuk építeni ezt a rendszert, ami fogja mutatni a partyban lévő embereket, és azokat is, akik a barátaid, alliance/klántársaid a térképen.
Néhány küldetés tárgy és sima tárgy teljesen ugyanolyan volt.
Sok játékos arra számít, hogy a küldetéstárgyak könnyen megkülönböztethetőek, ezért egy ikont raktunk hozzájuk, hogy könnyen észrevehetőek legyenek, és elkülöníthetőek a játékos táskájában.
Hol van az táska rendező gomb?
A lehetőség, hogy a játékos könnyen rendezhesse a táskáját, és annak tartalmát, nagyon fontos, de mi egy lépéssel előrébb vagyunk, és más rendszert fogunk betenni a játékba, ami sokkal könnyebbé teszi majd a rendezést.
Nagyon nehéz információt szerezni a craftolásról, hogy mi kell hozzájuk, hogy elkészíthessük őket.
A craftolás egyik fő eleme a játéknak. CBT3-ban egy újratervezett UI-val úgy hisszük, sokkal érthetőbb lesz a craftolás.
A chat rendszer hiányos. Adjatok hozzá több ablakot és beállítási lehetőséget.
Dolgozunk rajta, hogy a chat rendszer sokkal jobb legyen, beleértve a klán chatet és más füleket is. Nem biztos hogy CBT3-ban ez már benne lesz, de folyamatosan dolgozunk ezen is.
Szia!
Köszi a fordítást! Nem rég találtam rá magára a jétékra, és nagyon örülök, hogy vki magyarul is nyomon követi a játék sorsát! Az pedig nagyon nagy meglepetés a számomra, hogy ingyenesre tervezik! Nyílván mikro tranzakciós lesz, de akkor is, a lényeg hogy akkor az alap játék teljesen ingyenes!! Pár újítás kell bele, és szerintem az egyik legütősebb ingyenes mmo lesz! Ha kicsit odafigyelnének rá, akkor még akár havidíjas MMO-t is készíthetnének belőle, hiszen pl a housing igen fontos eleme, újítása, bár nem ez az első mmo amiben ez megjelenik, de cry 2es motorral gyönyörű lesz ez a játék!
Szia Tanus!
Én meg örülök, hogy van aki nyomon követi a blogot! 🙂
Elég jó játék lesz az biztos, az meg szerintem elég jó biztosíték a garanciára, hogy ki csinálja a játékot 🙂
Csak lenne már CBT/OBT eu 🙂
nagyon megfogott a játék, az pedig külön öröm, hogy van magyar blogja is!!:) sajna elég messze van még mire mi hozzájutunk..:(