Home > beszámoló, hír > CBT#5 – Első hétvége (Menorel)

CBT#5 – Első hétvége (Menorel)

Véget ért az első hétvége az ArcheAge CBT#5-ben. Az előzőleg már említett Windows Updater fail miatt sajnos csak ma reggel 9 körül sikerült belépnek a játékba. Mivel a CBT#4-en nem nagyon jeleskedtem a tesztelésben, ezért mondhatni a játék teljesen új volt számomra. Mint azt korábban már megbeszéltem saját magammal rögtön az elején megpróbáltam teljesen ignorálni az irányítással szemben érzett ellenszenvemet. Sajnos nem könnyű egy action combat szintű irányításról visszaszokni a ‘hagyományos mosóporra’, de végülis jó 20 percnyi önsanyargatás után egészen jól hozzászoktam. A mai nap során kb 6-7 órát tudtam a játékra szánni, ami alatt ha jól emlékszem akkor talán lvl5 vagy lvl6-ig jutottam el, ez azonban nem jelenti azt, hogy ennyire vontatott lenne a szintezést. Maga a játék nagyon újszerű a questek egyszerűek és gyorsan teljesíthetők, de pont ez a sok újdonság ami miatt az ember elidőzik egy-egy aprósággal akár 10 perceket is. Kb 10 percig tartott mire felfogtam, hogy hogyan működik pl a skill rendszer, sikerült is valamit jól unlockolnom benne, amit azóta sem tudok visszahozni, ami persze nyilván nem a játék hibája. Mindenesetre ma esti program: nézegetni tutorial videókat és nagyobb leírásokat, hogy ne ennyire vakon kelljen a játékban tapogatóznom.

Hogy meggyőzött-e a játék? Instant buy lesz amikor megjelenik nálunk? Ilyeneket mégcsak véletlenül sem szeretnék/tudnék kijelenteni, mindenesetre a játékban rejlő lehetőségek és a first-impression miatt azt kell mondjam jó esélyét látom, hogy 2013 végén/2014 elején én is ott leszek az EU AA-s táborban; azt viszont teljesen kizártnak tartok, hogy pl. k-retailen tolni szeretném.

Nézzük a részleteket:

Irányítás: A már jól megszokott alap targetes rendszer, mozgás WASD, ahol az AS forog balra-jobbra. Oldalazni QE-vel lehet. Az alap action bar 2×12 skillt tud tárolni, az alap skillek 1-0-ig, a második skillbar pedig Shift+1-0-ig vannak. Nyilván ezeket mindet át lehet configolni.

Grafika: Maxra állítva, max felbontáson kifejezetten szép, bár néhol azért látni közelről elnagyolt texturákat, viszont cserébe az egész világ él. A kezdő zóna egy hatamas sztyeppe, amit brutálisan beterít a gaz. Jó látni az engine alaposságát, amikor az ember átgázol egy ilyen fűtengeren, akkor a növényzet követi a rajta áthaladó növényzet mozgását:

Az UI-n a pasztell színek uralkodnak és küllemében is pasztell jelleget igéz. Nem mondanám kifejezetten szépnek, de végül is nem az UI kell hogy tetsszen. Az előző postban Xt már jelezte, hogy a karakterek animálása/mozgása más sokkal kifinomultabb. Itt valóban tényleg üt a CryEngine 3 és a beledolgozott egyéb fejlesztések, a korábbi ‘guruló zsúrkocsi’ jelleggel ellentétben, most már tényleg életszerűen mozog a karakter, bár azért még lenne rajta így is mit alakítani. Ha marad így az sem dráma, a manapság megjelenő legtöbb MMORPG-hez képest ez is álom jó.

Gépigény: A következő gépen teszteltem: i7 2600K (4,2Ghz overclocked); 2 db GeForce 560Ti (SLI), 16Gb DDR3 (1,6k-n hajtva). A játékot ezúttal nem SLI-re, hanem egy HDD-re telepítettem. CPU-ban a játék nem sokat eszik még a legeseménydúsabb helyeken is talán ha 10% CPU-t zabált. bár picit aggasztónak tartom, hogy ezt lényegében egy working threaddel oldotta meg, ami kérdés, hogy hogyan fog muzsikálni a több száz fős siegeken. De amíg nincs ezzel kapcs tapasztalatom, addig nem húzom le ezt a részt. A két GPU egyenként 30-60% terhelés között mozgott folyamatosan. Tehát a játék erősen GPU érzékeny. Ez egyébként MMORPG esetén a jó hír, hiszen a legtöbb gépen jól fog futni a játék, vagy ahol nem ott elég lehet egy GPU fejlesztés.

Anti hacking system: Na ez az ami az első jó fél órában eléggé borzolta az idegeimet. Ahhoz, hogy a játékot normálisan futtatni tudjam egyrészt ki kellett húznom a Razer Naga egeremet, mivel szerintem az egy hacking tool és csalni lehet vele, utána beszólt a process explorer miatt, amiért az performance profiling miatt belehookolt és szintén hacking tevékenységre utaló jelnek érzékelte ezt. Lényegében a gépen minden ilyen jellegű dolgot le kellett állítanom. Egyetlen overlay/injection alapú cucc amit eltűrt, az a bandicam volt. Még szerencse… Mindenesetre ezen még van mit finomhangolni.

Sandbox jelleg: Ebből egyelőre még keveset tudtam kitapasztalni, de ezeddig nagyon tetszik a világ nyitottsága. Nem találtam láthatatlan falakat (persze lehet hogy vannak…), nagyon jól lehet pl. felugrálni a sziklákra. Sikerült több olyan pontra is felugrálnom, ami lentről nézve szinte lehetetlennek tűnt. Érdekes újdonság volt számomra, hogy vannak indák amiken fel lehet mászni. Üdítő újdonságként hatott, hogy az indákon bármit lehet csinálni, szóval ez nem ilyen kötött dolog, lehet jobbra-balra átugrani másik indákra, el lehet engedi az indát és zuhanás közben újra megfogni, lehet fentről is lefelé mászni. Bár nem ide tartozik, de ha már szóba került az ugrálás, akkor ezen a téren is sikerült nagyot alkotniuk a fejlesztőknek, a karakterek NORMÁLISAN ugranak, ez manapság hatalmas szó egy MMORPG-ben. A karakter tényleg fizikailag is ugrik és az ugrás animációja úgy is néz ki, ahogy egy ugrásnak ki kell néznie. A falling damage egyébként meglepően kevés, bár lehet hogy ez főleg annak köszönhető, hogy Ferre fajjal játszom (párduc ember). Nem nagyon mélyedtem bele az egyes fajok egyediségébe.

 

 

Egyelőre nem ereszteném a beszámolót bő lére. Bőven van még mit kipróbálni, a gathering rendszer tele van apró ötletekkel, jó ötlet, hogy a gathering spotok pl teljesen beleolvadnak a környezetbe és nem mindenhol az egyen formájú virágokat és bányákat látja az ember. Ráadásul nem lehet végtelenségig gatherelni sem, bizonyos egyéb akcióért cserébe lehet gyűjteni gatheringelési lehetőségeket (legalábbis ha jól értettem.) Viszont mivel a többi funkcióval kapcsolatban csak nagyon felületes információm vannak még csak, ezért itt be is rekesztem a postot. Folytatása következik…

Categories: beszámoló, hír Tags:
  1. Vanity
    August 20th, 2012 at 12:12 | #1

    jól jönne egy beta key 😀

  2. Kensidian
    August 21st, 2012 at 00:11 | #2

    kinek nem? 😀 elvégre azért olvassuk az oldalt, mert tetszik a játék 🙂

  3. Tokodbokom
    August 21st, 2012 at 20:07 | #3

    Csapassad Meno!

  4. archeage
    August 23rd, 2012 at 08:14 | #4

    Következő már OBT lesz, biztos vagyok benne, hogy lesz lehetőség valamilyen úton módon szerezni accountot, attól függetlenül, ha azt csinálják itt is mint tera kOBT-n 🙂

  1. No trackbacks yet.

%d bloggers like this: