Home > interjú > GoHa.ru kérdések

GoHa.ru kérdések

September 15th, 2011 Leave a comment Go to comments

Először is köszönjük a fordítást Zota-nak!

Forrás: archage-online.com

1. A játékosok bármilyen formájú kastélyokat tudnak majd építeni, hasonlóan, mint az Ultima Online-ban? Vagy csak előre megtervezett típusokat lehet majd építeni? Ha egyedien lehet majd megtervezni, hogyan lesz korlátozva az építési terület nagysága? Lehetséges lesz valami olyasmit építeni, mint a “Kínai Nagy Fal”?
A játékosok bármilyen formában építhetnek majd várakat, de csak az elfoglalt területek központi részein (kb. 100m-es hatótávolságban).
2. Korábban említettétek, hogy ritka erőforrások lesznek az északi kontinensen. Hogyan fogjuk ezeket begyűjteni? A játékosok egyénileg gyűjtik majd az erőforrásokat, vagy a rendszer automatikusan jutalmazza a terület irányítóit?
Ez egy egyfajta kitermelő módszer lesz, mint a bányászat vagy a gyűjtögetés (gathering). (Csak azért mert te birtoklod a területet, nem fogsz automatikusan erőforrásokat kapni. Ki kell menned, és gyűjtögetned kell). Az automatikus jutalom, ami a terület tulajdonosának jár, az az adó.
3A CBT3-on láthattuk, hogy a felszerelések fehér, zöld, kék és sárga színnel voltak jelölve. A játékosok hogyan tudnak majd a különböző színjelölésű tárgyakat gyűjteni, és melyik szín jelzi a legritkább/drágább felszerelést?
Mindegyik más szintet jelöl a felszereléseken: fehér (általános), zöld (haladó), kék (ritka). Tárgyakat vadászattal vagy gyártással (craft) lehet szerezni.
4. Hogyan lehet javítani a tárgyak tartósságát? Mi fog történni ha a tárgy tartóssága eléri a 0-át? Eltörik és eltűnik?
A tárgyakat az NPC-knél lehet majd javítani. Ha a tartósság eléri a 0-át, a tárgyak nem úgy fognak működni, mint ahogy kellene, viszont nem fognak eltörni, vagy eltűnni. Javítás után visszaáll a tárgy tartóssága az eredetire.
5. A zárt bétán a hajó automatikusan javította önmagát és lehetséges volt bármikor visszahívni egy küzdelemből. Terveztek ezen változtatni kiadás előtt? Lehetséges lesz teljesen megsemmisíteni egy hajót?
A hajókat a hajó karbantartó NPC-knél lehet majd javítani, vagy egy játékos javítási képességével. A rendszeren változtatni fogunk, a hajókat nem lehet majd csata alatt visszahívni. A hajók a játékosok nagyon fontos eszközei, úgyhogy nem lehet majd semmilyen módon teljesen megsemmisíteni őket.
6. Az utólsó teszten azt vettük észre, hogy a hajók nagyon interaktívak, de túl sok “arcade” feelingjük van. A hajónak azon képessége, hogy hátrafelé mozogjon, nem tűnt túl természetesnek. Számíthatunk arra, hogy változik valamelyest a hajó irányítási rendszere? Lesznek olyan tényezők, amik megváltoztathatják a hajó sebességét? Például a szél változtatja majd a sebességet és az irányt?
A hajó irányítási rendszerén egyenlőre nem tervezünk változtatni. A hajó sebességét a két vitorla dönti el, más egyéb tényezőket nem fontolgatunk.
7. Fogunk kapni olyan lehetőséget a végleges verzióban, hogy egyedi, új típusú hajókat építsünk? Csak a sebességükben és a méretükben fognak különbözni? Tervezitek, hogy hozzáadtok több, különböző lőfegyvert? Például, egy típus a vitorlák támadására és egy másik típusú a legénység sebzésére?
Több fajta típusú hajó lesz, kicsiktől a nagy hajókig, és mindegyiknek más fajta teljesítménye lesz. A játékosok szerkeszthetik majd a hajóik bizonyos részeit. Ettől függetlenül, nem tervezünk hajó upgradeket (tuning). A motorcsónakok és kompok beleértendőek. A kompok szigonyokkal lesznek felszerelve (Nem egy olyan fegyver, ami kárt okozhat más hajóknak). [A kompok és szigonyaik valószínűleg tengeri szörnyek vadászatára lesznek.]
8. Említettétek, hogy a játékosok a kezdetekben két frakció közül választhatnak majd, de később létrehozhatják saját frakciójukat. Az alkotóeljárás milyen bonyolult lesz? Mit kell majd tenniük a játékosoknak, hogy csatlakozzanak egy más játékos által készített frakcióhoz?
Ahhoz, hogy egy játékos frakciót hozzon létre, a játékosnak rendelkeznie kell egy saját területtel az Északi kontinensen és ki kell lépnie abból a frakcióból, ahová eddig tartozott. Az adott pillanatban kicsit nehéz lenne pontosan elmagyarázni, miből is áll, milyen nehéz is ez a folyamat. Ahhoz, hogy egy játékos csatlakozzon egy másik játékos frakciójához, csak a frakció vezetőjének a beleegyezésére van szüksége (a másik játékosénak), de el kell hagynia az előző frakcióját, amiben eddig volt.
9. Lesznek háborúk egy frakción belüli expedíciós erők között?
Igen, az Északi kontinensen lesznek háborúk az expedíciós erők között a területekért. [Az XLGAMES azt nem mondta, hogy a frakciókon belül lesznek a háborúk, csak azt, hogy az expedíciós erők között.]
10. Lesz egyfajta börtön az északi kontinensen, vagy ez egy nyitott PvP zóna lesz?
Nincs olyan terület, ahol a PvP teljesen nyitott. (Büntetéseket alkalmaznak, amikor egy játékos megöl egy másik játékost, aki ugyanabban a frakcióban van.) Ezt az Északi kontinens is tartalmazza, viszont az Északi kontinens legnagyobb része nyitva van a PvP számára. (A nyitott PvP területek azok, ahol a PK az ellenséges frakciók között engedélyezett, és nem kapunk érte büntetést.) Lehet, hogy bizonyos frakciók, mint például a kalózok, mentesek a büntetések alól. A tengereket általában nyitott PvP területnek lehet tartani.
További kérdések:
*1) Az utólsó interjúban világossá vált, hogy az expedíciós erő alapvetően egy szokásos Lineage-es klán. Ez felveti a következő kérdést – milyen funkciókat kapnak majd a guildek?
Egyenlőre nincs olyan információ a guild rendszerről, amit most felfedhetnénk előttetek.
*2) Az interjúban szó van a fejleszthető “guild házakról”. Ezek hasonló dolgok, mint a Lineage2-s guildhallok? Milyen szerepet fognak játszani a játékban?
Az ArcheAge-ban mi expedíciós erőknek hívjuk azt, amit más MMO-kban a játékosok guildnek hívnak.Az expedíciós erőket úgy terveztük, hogy nagy és szép házakat tudjanak majd építeni, ahol a tagok össze tudnak gyűlni.
*3) A CBT3-ban viszonylag kis mennyiségű nyersanyagra volt szükség egy hajó felépítéséhez. A tesztelők 1 vagy 2 nap alatt összegyűjtötték a szükséges mennyiséget. Ez így fog maradni a végleges verzióban is?
Ez folyamatosan balanceolva lesz. Bárki, – egy kis erőfeszítéssel és idővel -, tud építeni hajót. A hajókon kívül rengeteg más dolgot lehet majd készíteni.
*4) Sok játékos a zárt bétában azt gondolta, hogy a halálbüntetés rendszer az Ultima Online utódjának fog tűnni. Milyen büntetések lesznek a játékban kiadás után? Szigorítani fogjátok halálbüntetéseket az Északi kontinensen?
Ami a halál büntetést illeti, gondolkodunk a tárgyak tartósságának csökkentésén és a hosszabb feltámadási időn. Holtesthez futásokat is adhatnánk hozzá. (Nem akarunk szigorú büntetéseket, mint például a tapasztalatpont vesztése, vagy tárgy eldobása.) Meg kell találnuk a balanceot, hogyfontossá tegyük a halált, de a játékosok ettől még élvezzék a játékot. Az Északi kontinensen sok lehetőségük lesz a más-más frakcióból való játékosoknak találkozni, így sok jó PvP lesz. Ilyen esetben ha a halálbüntetés túl szigorú, akkor a játékosok nem fogják élvezni a játékot.
*5) Mi a csatamezők fő célja az ArcheAge-ben? A játékosok fognak kapni valamilyen jutalmat ha ott vannak a csatamezőn? Kaphatnak majd nagy szintű felszerelést a játékosok karakterei?
A csatamezők szórakoztató és érdekes PvP játékmeneteket ígérnek különféle szabályokkal és rendszerekkel. A csatamezőkön pontokat lehet elérni, amikből különböző pvp-s tárgyakat vehetnek. A csatamező egy olyan rendszer, ami növeli a játékélményt. A túl sok jutalom tönkretenné a rendszer eredeti célját.
*6) A 3. Zárt Béta után az volt a benyomásunk, hogy a labor pontok a legfontosabbak a játékban. Azonban rájöttünk, hogy könnyen növelhetjük őket azáltal, hogy altokat készítünk az erőforrás gyűjtéshez? Beállítotok majd a kiadáskor valamilyen limitet, hogy megakadályozzátok az ilyesfajta trükköket?
Folyamatosan dolgozunk a labor rendszer kiegyensúlyozásán. Vizsgáljuk, hogy növeljük-e a maximális labor pontot és gondolkozunk, hogy felgyorsítsuk-e a labor pontok újratöltési idejét . A rendszert meg fogjuk változtatni úgy, hogy azt engedjük meg a játékosoknak, hogy kijelöljék egy bizonyos karakterüket, hogy újratöltsék a labor pontjait, ami azt jelenti, hogy egyszerre csak egy karakter labor pontjait lehet majd újratölteni.
Categories: interjú Tags:
  1. Zota
    September 15th, 2011 at 15:31 | #1

    Igazán nincs mit 🙂
    Szívesen fordítanék majd máskor is ha van rá lehetőség 🙂

  2. Lacci
    September 16th, 2011 at 09:10 | #2

    Kőszi! várjuk a további fordításokat.

  3. Lacci
    September 22nd, 2011 at 07:02 | #3

    Menorel , írtad azt a tera oldalon , hogy EN MASSE webfejlesztőt keres egy uj mmo weboldalához, ha jól értettem. Mekkora a valószínüsége annak, hogy az MMO az Archeage lesz?Bár miért csinálna magának konkurencuiát , mondjuk bármilyen MMOval konkurenciát csinál a TERAnak,de ha ugy nézzük ezzel be is biztosítja magát, mert ha az egyik bebukik még ott a másik.Igazából nem értem miért nincs még EU terjesztő sztem sikeres MMO lehetne EUba is, ELképesztő összetett van mit csinálni, benn,stb stb.

    • Tokodbokom
      September 22nd, 2011 at 09:36 | #4

      A teranal biztos jobbxD

  4. Lacci
    September 22nd, 2011 at 09:59 | #5

    Tokod majd novembertől más ts lesz vagy nem tudom még mert ez meg fog szünni, szal gyere fel közbe, hogy mi van.

    • Tokodbokom
      September 22nd, 2011 at 13:52 | #6

      Nopara max radirok ingame a 10es karimmal:)

  5. Lacci
    September 22nd, 2011 at 18:09 | #7

    🙂

  6. meridian
    September 23rd, 2011 at 19:27 | #8

    Egyébként még mindig tartják magukat a 11.11.11-i megjelenési dátumhoz? Már alig másfél hónap addig…

  7. Dakszli
    September 24th, 2011 at 14:12 | #9

    Hát ez csak egy spekuláció volt… ha jól emlékszem. Régebben volt itt erről egy bejegyzés.

    Mindenesetre most van egy új hír az archeage.online-on ahol új képeket közölnek, plussz megszellőztetnek valamit a következő béta tesztről.

  1. No trackbacks yet.

%d bloggers like this: