Home > hír, képek > CBT #2 bemutatása az AAportal.net által (fordítás)

CBT #2 bemutatása az AAportal.net által (fordítás)

Szerencsés vagyok, hogy a világon az első hivatalos külföldi teszter lehettem az ArcheAge világában. “Romtim” és “Freddis” nicknév alatt fedeztem fel a játék csodálatos világát, és minden aspektusát a játéknak.

Az első lépés a játékban az az, hogy egy új karaktert csináljunk. Amikor a 3 alapvető stílus közül lehet választani, akkor sok tippet adnak a választásodhoz. Mint már említették, vannak előre választható kasztok, és persze saját magad által összerakható kasztok is.
Nagy figyelmet igényel a karakter testreszabása. Sok részlet a karakteren szabadon módosítható, némelyik pedig listából választható ki. Például, választhatsz tetoválást és sebhelyeket is, de szabadon mozgathatod őket az arcon bárhová, forgathatod, növelheted a méretit is akár. Nincs sok lehetőség a testreszabásra, jelenleg.
A töltőképernyő után láthatjuk a bemutató videót. Igazándiból nincs értelme elmondani, hogy mi történik a videóban, mert nem fogod érteni egyrészt, másrészt nem fog érdekelni egy idő után. Ettől függetlenül, jobb lenne ha a fejlesztők epikusabbá tennék az átvezető videókat. Nem mintha nem tetszettek volna, de olyan lehetőségek rejlenek a Cry Engine 2-ben, amiket nem aknáztak ki a videókban, hogy sokkal jobbak lehetnének velük. Egyébként, a karakter nagyon sok videóban részt vesz, ami játék motorjával van lerenderelve.
A játék nagyon gyorsan tölt be. A jó rész ebben az, hogy a játék csak a legszükségesebb fájlokat, textúrákat tölti be, a többit folyamatosan, ahogy játszol, haladsz előre. Ez nagyon jó azoknak, akiknek nem stabil az internete – ha disconnectet kapsz egy harcban, vagy bármi más fontos helyen, eseményen, hamar vissza tudsz lépni a játékba. 

A fajunk kezdőhelyén indul a játék, és meg is kapjuk első küldetésünket – “on the spot” . Az első pár küldetés nagyon könnyű és szokványos. A fejlesztők elég időt hagytak arra, hogy kiismerjük a játék működését és a karakterünket is megismerjük. A kezdőhelytől nem messze van egy város. Minden megvan itt, amire csak szükségünk lehet, posta, különböző bolti eladók, questes npc-k, skill tanítók, és más NPC-k.
A küldetések a játékban eléggé különbőzőek, sokszínűek. Csak 5-6 küldetést csináltam meg, de máris lootoltam egy trófeát egy szörnyből, ültettem pár fát, gyüjtöttem pár tojást a közeli madárfészekből a fán, és egy csomót utaztam. Pár képességet azonnal megkapunk a kezdésnél, és ezeket könnyű is használni. 

A zónák a játékban nagyok. Ahogy ígérték, elképesztően szépek és kidolgozottak, és egybefüggőek. A kezdő helyek és a városok különösen szépek és kidolgozottak a legapróbb részletekig. Az első dolog amire gondoltam, hogy a fejlesztők arra törekedtek, hogy megmutassák milyen szépet és milyen részleteset tudnak alkotni. Mindenesetre pár hely nem a legjobb kidolgozottságról és szép textúrákról híresek, de ez nyílván csak idő kérdése. Azt hiszem a céljük a ebben a CBT-ben az, hogy minél több aspektusát teszteljük a játéknak.
A világ nagyon szerteágazó, és nem úgy mint más játékokban, a zónák közti áthaladás nem olyan szembetűnő, szinte észrevehetetlen. (lásd, wow-ban átmész a full esőerdős területről a havazásba). Minden zóna és terület logikusan van összekapcsolva, tehát nem fogsz találni olyat, hogy egy sivatag közelében hósapkás hegyek lesznek. Nagyon könnyen el tudsz veszni az ArcheAge világában. Nagyon sok út van a játékban. Most nem viccelek az eltévedéssel, mert ez történt velem, miután elkóboroltam és bejártam pár helyet. Az tetszik az egészben, hogy nincsenek teljesen elkülőnítve a zónák egymástól. Bárhol áttudsz menni a szomszédos zónában, kivéve ha nem egy hegyen át szeretnél menni. Pár helyen hasonló a környezet, ami összecsatolja őket, ezért az egész világ egy nagy világnak tűnik, de mégis megmaradtak a zónák. 

Rengeteg különböző innováció található meg a játékban kombinálva, amik eddíg más MMORPG-ben nem voltak. Tudsz lovagolni, települést létrehozni, hajót építeni, fát ültetni, anyagokat gyüjteni, és utazni. Az ArcheAge-nek olyan légkört teremtettek, hogy teljesen a részének érzed magad az egész világának, még ha teljesen ismeretlen nyelven beszélnek körülötted az emberek és az npc-k is.
A harcrendszer nagyon izgalmasnak ígérkezik a játékban. Még most is, a játéknak rengeteg fajta taktikai lehetősége van. Például egy repülő vízes buborékba zárhatod a barátod hogy feltudjon mászni egy magasabb helyre, ahol kiugrik belőle, vagy gyógyítod magad, elfutsz előle, stb. De akár rá is ronthatsz az ellenségre, stunolhatod, feldobhatod a levegőbe, ráüthetsz, a szokásos dolgok. Nagyon realisztikusra sikerültek a karakterek skilljei, és nagyon szépek is. Ahogy elesik a karakter, mindíg más és más módon teszi meg. Attól függően, hogyan zuhant le a test, eltud gurulni is ha halott, egy domboldalon, vagy lezuhan ha lerúgták egy hegyről. Ha meghalsz, csak egy kattintás és a legközelebbi Priestnél éledsz fel. Ha megölsz egy szörnyet, csak rákattintasz és kilootolod, vagy csak simán rúgdoshatod is a hulláját körbe körbe, ahogy jól esik neked. (Igen mozog ha rúgodosod :) ). Nagyon sokfajta skillt tudsz megtanulni a Skill Trainerektől felhasználva a skill pontjatidat. Nem lesz elég pontod hogy megtanulj mindent, szóval ezért is speciális lesz minden egyes karakter, senki sem fogja tudni ugyanazt.
 

Nagyon tetszett ahogy a különböző ruhák kinéztek a karaktereken, legyen az páncél vagy sima szövet ruha (cloth). A Cloth ruhák nagyon jól kidolgozottak és részletgazdagok, és jól állnak a karaktereken. Nehéz találni hülyén kinéző karaktert az ArcheAge világában. Meglepődtem, hogy milyen harmonikusan néz ki az egész, amikor több játékos összegyűlik egy helyen. Minden egyes játékos másképp volt öltözve, de ezek a különbségek nem voltak nagyok. Sőt, nem úgy mint más játékokban, az ArcheAge-ben a játékos akármit viselhet. Nincsenek megkötések, de természetesen kifizetődőbb ha olyan armort viselsz ami neked való.
Fontos megjegyezni, hogy az Ember és az Elf faj nem hasonlít egymásra. Nem csak megjelenésben és kúltúrában, de a viselkedésükben is különböznek. Mind a két fajnak vannak tipikusan rájuk jellemző városaik, különböző kinézettel, karakterek animációi, öltözékük. Sikerült látnom a játékban Törpe és Ferres fajokat is, de sajnos csak rövid ideig. 

Jelen pillanatban, az egyetlen közlekedést az ArcheAge-ben a lovak és a hajók jelentik. A CBT-ben már a legelejétől volt egy lovam. A ló nagyon arányosan mozgott, jól volt animálva, jól fordult, és gyors is volt. Nem tud egy helyben ugrani a ló, ellenben a hátsó lábaira áll, és nem tud ugrás közben 180 fokot fordulni (ala wow). Továbbá a ló tud páncélt viselni, szintet lépni, és új skilleket tanulni. Első szinten csak vissza tud rúgni ellenségeket, de ahogy fejlődik, késöbb például eltudja majd dobni a karaktert a lóról egy bizonyos kiválasztott helyre, vagy a lóról is fogunk tudni harcolni. A ló tud továbbá követni is téged, de el is lehet “rakni”.  Ha a ló meghal, miközben valaki lovagol rajta, az lefog esni róla, és a földön fogja tudni folytatni a csatát. A lovat nem csak egy ember használhatja. Tehát akár ha te vezeted a lovat, akkor felszállhat mögéd egy barátod, és amíg te vezeted a lovat, ő tud harcolni mögüled, akár karddal, akár nyilazhat is.

Találhatsz egy szabad szigetet, vagy csak egy tisztább terepet, ahol felépítheted a házadat. A házad a saját várad és az új otthonod. Szabadon berendezheted bútorokkal, amiket szabadon mozgathatsz a házban, behívhatsz embereket a házadba, vagy akár kovácsműhelyt is berendezhetsz a házadba, hogy armort gyárts utána.  A házon kívül szabadon csinálhatsz kertet, farmot, ami oda nő az a tiéd, és le is tudod azokat “aratni”, ezeket eladhatod, de fel is használhatod valaminek a  főzéséhez. Ha több házat egymás mellé építetek a barátaiddal, akkor létrehozhattok egy falut, mert nem csak privát házakat lehet építeni, hanem publikusakat is.

A tenger külön figyelmet igényel. Az ArcheAge az első MMORPG, ahol a tenger teljes része a játéknak. Sok időt fogunk ott tölteni, pl. hogy elutazzunk egy szigetre, vagy  tengeri csatákat vívunk, ez egy igazi vérfrissítés az MMORPG piacon. Elveszteni a hajódat a tenger közepén nagyon komoly dolog, mivel a szárazföld elég messze lehet tőled. Ahhoz hogy a hajót jól irányítsuk, úgy 2-10 ember szükséges. Ebben a pillanatban, le és fel tudod húzni a horgonyt, tudod mozgatni a vitorlát az árbócon, feltudsz mászni az árbócokra, kormányozni a keréknél tudsz, és a hajó oldalán tudod leengedni a palánkot, hogy felmehess a fedélzetre. Továbbá minden hajón, oldalanként 4 db ágyú van, amivel egymást tudjátok lőni. Van egy skill, ami visszarak a hajóra, illetve ehhez tartozik egy bind point rendszer. Fél óra a cooldown-ja a skillnek. Ha ez nem lenne, akkor játszhatnád a hajótöröttet a lakatlan szigeten is akár. 

El tudod veszíteni a hajódat egy harc közepén, de valószínűleg hamar megfogsz halni egy ágyú lövésben a hajón. Ó igen! Az ágyúk nagyon veszélyesek, és hosszú távra lőnek. Ha a partra lősz az ágyúval és eltalálsz egy embert, akkor akár meg is ölheted vele. Virágozni fog a kalózkodás a játékban, mert bírtokolni egy hajót nagyon nagy előny, gyakorlatilag egy mozgó erődítmény, ami mindent letarol ami az útjába kerül. És természetesen nagyon mókás!
Az ArcheAge interface-e nagyon könnyen módosítható, mozgatható, és könnyű használni. Jó volt látni, hogy minden ki van rakva, amire csak szüksége lehet az embernek.
A játék grafikája isteni. A látóhatár nagyon távoli. Például egy helyről láttam két hegyet, ami 5 perc lovaglásra volt, amikor odaértem, távolról láttam rajta hogy zöldes a hegy, és tényleg televolt fákkal, és még árnyékuk is volt. A képek nem teljesen adják át azt, hogy mennyire jól néz ki a játék mozgás közben. Gyakorlatilag teljesen realisztikus az egész. Különböző területeket különbözően néznek ki, különböző időjárás van, akár egy nap többször is változik.

Most levonhatjuk a következtetést: A játék teljesen új dolgokat hoz be, és bombaként fog robbani az MMORPG piacon. Farmer, harcos, kalóz, varázsló, boltos – még a fejlesztés jelenlegi fázisában is – már kezd felállni az egész világ. A játékmenet hasonlít az Ultima Online-hoz a szabadságában, és a PVE a legjobban a World of Warcrafthoz hasonlít. Minden amit írtam, még változhat a végleges megjelenéséig, de biztos vagyok benne, hogy jó irányban fognak változni. Jake Song csinálja a játékot, és biztos vagyok benne, hogy tudja mit csinál.
Categories: hír, képek Tags:
  1. Lacci
    March 28th, 2011 at 11:21 | #1

    ÁÁÁÁÁ!EU terjesztőt akarok.

  2. TokodBokom
    March 28th, 2011 at 17:01 | #2

    Ki nem?:)

  3. Lacci
    March 28th, 2011 at 18:41 | #3

    Hát remélem lesz majd, mert ez nagyon durva, csak nem hagyják ki.Ez veri akár melyik mmo:)

  4. March 28th, 2011 at 20:28 | #4

    Nagyon ütős MMO-nak ígérkezik :)

  5. meridian
    March 30th, 2011 at 09:20 | #5

    hehe… 2010. novemberére Nostradamus kataklizmát jósolt..:) Megjelent a WoW kiegje, a cataclysm. 2012-re világvégét jósolnak… nos, 2012-ben vége lesz a WoW hegemóniájának.
    Ősszel annyi ütős MMO fog megjelenni, hogy szvsz nagyon nehéz lesz választani. A WoW még annak is felejtős lesz aki eddig fanatikusan csak azzal tolta, mivel a haverok mind elmennek mással és jobbal játszani :)

  6. Lacci
    March 30th, 2011 at 10:31 | #6

    http://archeagesource.com/gallery/
    Itt 1 jó kis galéria sok jó képpel bár remélem a srác nem a legjobb grafon játszott.

  7. Dakszli
    April 5th, 2011 at 13:15 | #7

    Mennyi ideig tart egy ilyen zárt béta teszt?

  8. Lacci
    April 7th, 2011 at 12:06 | #8

    PAsz Tera béta most 4 nap volt.

  9. April 10th, 2011 at 19:24 | #9

    Sziasztok, van esély esetleg rá, hogy egy magyar is bekerüljön a bétatesztre?
    Válaszotokat várom…..
    Előre is kösz.

  10. TokodBokom
    April 11th, 2011 at 00:42 | #10

    Esely mindig van. Bar nem sok

  11. April 11th, 2011 at 17:03 | #11

    Valami konkrétum Segítség esetleg???? vamosik@citromail.hu

  12. TokodBokom
    April 11th, 2011 at 20:12 | #12

    Segítség????? Miben???? Volt poszt rola, hogyan tudsz bekerulni. Olvasd el. Bar sztem mar vege van a valogatasnak. gyurivagyok@keremkapcsoljaki.hu

  1. No trackbacks yet.

%d bloggers like this: